Říkáte, že by to nebylo pořádné fantaskní univerzum, kdyby v něm nebyli nějací zelenokožci? No, tak v tomhle vás Warhammer 40.000 rozhodně nezklame.
Warhammer 40.000 totiž zdaleka není jen o nekonečném boji lidského Impéria proti Chaosu. Vesmírní mariňáci a imperiální garda totiž musí chránit křehké lidstvo i proti útokům nespočetných cizáků. Eldary, technologicky vyspělé a povznesené nad malicherné problémy, i tyranidy, nestvůry myslící jen na utišení svého bezedného hladu, jsme si už představili. Teď je čas na další z velkých hrozeb, orky.
Zelenokožci v univerzu Warhammeru 40.000, to jsou hlavně obrovití a statní orkové a jejich menší, vychytralejší bratranci gretchini. Jejich přítomnost je pro daný svět doslova nákazou. Jak se na něj jednou dostanou, už je jen velmi obtížné dostat je z něj pryč.
Všechny rasy zelenokožců se totiž rozmnožují poněkud zajímavým způsobem. Nebudeme zacházet do detailů, ale můžete si vše představit v podobném způsobu, jako se množí houby. Tedy prostřednictvím spor. A jak dobře víme, kde se jednou houba objeví, tam je obtížné se všech spor zbavit.
Orkové jsou tak ve vesmíru doslova všudypřítomní a jakmile jejich množství v určitém sektoru dosáhne kritické masy, jsou tím nejmocnějším z válečných pánů sjednoceni a vydávají se na tažení přezdívané Waaagh! Tažení s cílem obsadit a zpustošit co nejvíce světů. Protože boj je to, pro co orkové žijí.
Zelenokožci jsou vůbec zvláštní rasou. Jejich agresivita a nahromaděná bojovnost je taková, že pokud není v blízkosti jiný vhodný cíl, začnou si ji vybíjet mezi sebou. Snad právě proto jsou ale tak mocnými a obávanými válečníky.
Jejich výzbroj a stroje jsou obvykle velmi hrubě sestavené. Nenechávejte se ale zmást jednoduchým dojmem a občasnými nezamýšlenými výbuchy, tyto zbraně a stroje jsou stejně smrtící jako kterékoli jiné. Mechanici zelenokožců jsou ve svém řemesle zběhlí a rádi experimentují. A když už se něco nepovede, jsou připraveni vzít rychle nohy na ramena před rozzuřeným řidičem explodující bugíny.
Na vrcholu společenské hierarchie stojí ten nejmocnější a nejsilnější ork. Tento válečný pán své druhy vede skutečně tvrdou rukou a neváhá k prosazení svých příkazů použít hrubého násilí. I další příčky společenského žebříčku jsou pak dále obsazeny podle síly, popřípadě mechanické zručnosti (pokud je ork schopen sestrojit zbraň, která mu udrží všechny silnější bratrance pěkně daleko od kůže, tak se může dostat hodně vysoko).
Až pod orky jsou gretchini a ostatní rasy zelenokožců. Jejich postavení je podobné spíš otrokům a jejich život bývá úměrně krátký orčím válečným plánům. Gretchini si ale nestěžují, takový je prostě život. A zlost se dá vždycky vybít na dalším nepříteli, kterého jim jejich páni postaví do cesty.
Takoví jsou zelenokožci univerza Warhammeru 40.000. Hrubí, agresivní a vždy lačníci po boji. O nic vyššího ostatně ve svém životě ani nestojí. Postavte jim do cesty mocného protivníka a splníte jim všechny jejich sny.
Obrázky v tomto článku pochází z grafických děl ke hře Warhammer 40.000: Dawn of War 2.
Běžná sekce: