Tommorow's War


Tommorow's War je nejnovější hra z dílen Ambush Alley Games (dále AAG). Jedná se o duchovní pokračování hry Stargrunt II a další hru, kterou se snaží AAG prorazit ve wargamingovém světě. Konceptem hry je, jak už název napovídá, válka zítřka. Vychází z úspěšného systému Force on Force a ačkoli ten v tomto případě není tak hluboce propracovaný jako třeba právě u Stargruntu, je neméně zábavný.

Původní obálka pravidelHra využívá pravidla FoF, její inciativní systém a univerzální mechaniku. Systém je založen na tom, že hrají oba dva hráči zároveň - jeden se stává "agresorem", druhý "obráncem". Agresor postupně aktivuje své jednotky a obránce reaguje na jejich akce. Univerzální mechanika je systém, kdy při jakémkoli hodu musíte hodit 4+ a zároveň více jak protivník.

Hra používá soubojový systém, který není založen ani tak na zbrani, jako spíše na tom, kdo zbraň používá - každá jednotka má svojí "Troop quality" od které se odvíjí typ kostky, kterou při svých hodech používá. Zatímco obyčejný farmář s puškou používá D6, třeba elitní voják používá D12. Na stejném principu funguje i morálka, kde se používá stejné rozdělení - morálka jednotky přitom není závislá na její "Troop quality". V systémů dále figuruje hodnota "Confidence" - odhodlání jednotky. To určuje, za jakých okolností si jednotka hází hody na morálku (jednotky s malým odhodláním při sebemenší známce nebezpečí, zatímco ti odhodlaní budou držet pozice do posledního muže a je jedno co na ně protivník pošle).

Agresor má během svého kola možnost mnoha akcí, ať už je to pohyb a střelba nebo naopak (na rozdíl od herních systémů je jedno, jestli se napřed pohybujete nebo střílíte), volání dělostřelecké či letecké podpory nebo například overwatch, kdy jednotka kryje ostatní a je schopná přerušit nepřátelské akce a reakce.

Tommorow's War se zaměřuje na boje čet s podporou mechanizovaných jednotek, dělostřelectva, vzdušných a vesmírných jednotek. Kromě osamocených jednotek, jako jsou velitelé, různí specialisté nebo vozidla, ovládáte skupinky vojáků organizovaných do fireteamů - palebných týmů, z nich každý obvykle čítá 3-6 pěšáků vybavených různými zbraněmi. Hra se zaměřuje na hraní scénářů, kde hlavním úkolem většinou není totální destrukce protivníka, ale například získání černé skřínky z vraku lodi nebo evakuace civilního obyvatelstva, a ačkoli je samozřejmě zničení protivníka důležité, není tu hlavním cílem.

Bojová akce ze hry

Protože se jedná o sci-fi hru, nalezte zde rozdílené zbraňové technologie, pravidla pro různé pohony vozidel (Antigrav, Hover, NOE...) i orbitální útoky a výsadky. Samozřejmostí jsou také bojoví droni, bojová informační síť tzv. GRID a tak dále.

V současné době Tommorow's War existuje pouze v pre-release verzi, která neobsahuje předvytvořený svět Arden. Spolu s frakcemi a jednotlivými stroji a vybavením, tato verze obsahuje několik jednotek a organizačních struktur čet, ale ty jsou spíše návodem, jak si vytvořit vlastní. Inspiraci lze nalézt také ve scénářích, které tato pravidla obsahují. Nová pravidla vyjdou v říjnu 2011.

Bojová akce ze hry

Tommorow's War nemá bodové hodnoty jednotek ani není určena pro turnajové hraní. Kdo hledá hru, kde si může "koupit" úspěch armylistem nebo předvídatelnost v chování jednotek, zde si své nenajde. Pokud si ovšem chcete připadat jako velitel NBC jednotek postupujících ruinami Pekingu nebo obsazujících můstek na palubě vesmírné lodi CF Kozlow, tak je Tommorow's War to pravé pro Vás.

Běžná sekce: