Planeta Necromunda je pokryta toxickým odpadem a z atmosféry se neustále snáší nebezpečný popílek. Lidé zde žijí v relativním bezpečí za adamantiovou bariérou známou jako Zeď. Za touto zdí bylo postaveno město zvané Úl (Hive).
Úl je starobylé, neuchopitelné a pro lidi z jiných světů především nepochopitelné město. Je to město gigantických rozměrů, plné protipólů, postavené vrstvu po vrstvě, táhnoucí se deset mil do výše atmosféry planety.
Lid horních pater se zmítá v osidlech korupce a existuje zde pouze bohatství a ještě větší bohatství. Přes veškerý přepych a peníze je obyvatelstvo sužováno smrtícími paprsky slunečního záření. Horní patra jsou jen pro urozené a jejich rodiny z vládnoucích Dómů. Většina obyvatelstva města žije ve spodních patrech, kterým se říká Podúlí (Underhive).
Právě v tomto prostředí se ocitneme díky wargamingové hře Necromunda od společnosti Games Workshop, která byla uvedena na trh v roce 1995.
Ve hře Necromunda vystupuje šest nejmocnějších rodů Podúlí, pod jejichž správu spadají korporátní továrny vyrábějící zbraně, tajemné technologie a další vybavení. Převážná část výroby z těchto továren je vyvážena do celého Impéria a můžeme se s nimi proto setkat na různých bojištích světa Warhammeru 40.000.
Právě proto jsou vývoz a velké zakázky pro rody důležité. Zakázky a odměny jsou natolik lukrativní, že se členové gangu nebojí pro blaho svého rodu překračovat hranice a sabotovat infrastrukturu nepřátel. Čím hlouběji se podaří proniknout do nepřátelského území, tím se zvyšuje riziko sabotáží samotných továren a dost možná dokonce i přerušení výroby, které může vyústit ve ztrátu kontraktu.
Znepřátelené gangy ale nejsou jediným nepřítelem! Za hranicí šera, v temnotě, se nalézá nekonečná síť jeskyní a zhroucených budov, které nabízejí útočiště mutantům a psancům vykázaných i z tak mizerného místa, kterým je Podúlí.
Úplný mír v Podúlí nezavládl už po několik desetiletí a pro většinu bojovníků jsou šarvátky spíše snahou o zviditelnění sebe sama než promyšleným plánem rodu. Často můžeme v pijáckých doupatech zaslechnout heroická vyprávění o neskutečných bojích, přičemž se tyto příběhy ve většině případů nedostanou dál než k prahu nálevny.
Pravdou je fakt, že otevřenou válku si nikdo z výše popsaných rodů, pod přísným dohledem imperiálních arbitrů, nemůže nedovolit a důležité mise se proto plánují dopředu a velice pečlivě. Odhalení znamená trest a to nemalý. Tím nejméně bolestným je ztráta území, naopak nejbolestivější bývá odebrání kontraktu ve prospěch jiného rodu.
Šest nejvlivnějších rodů Necromundy
Orlock - díky monopolu na výrobu industriálního vybavení v Podúlí se tento rod řadí mezi ty lépe vybavené.
Esher - mužskou část toho rodu tvoří imbecilové, a tak roli vůdců převzala silnější část rodu, ženy. V jejich pojetí nahrazuje sílu rychlost a důvtip a ostatním rodům to dávají jasně najevo.
Cawdor - poslušnost a přísné morální kodexy odlišují tento rod od ostatních. Každý bojovník skrývá svou tvář a najdou se mezi nimi takoví fanatici, kteří věří, že svými činy spasí Impérium.
Van Saar - ve svých pařátech svírá tento rod technologické výzkumy a většina tajných kontraktů míří právě sem. Výzkum zde hraje prim a není proto divu, že válečníci rodu nosí perfektně padnoucí obleky a umí ovládat ty nejsofistikovanější zbraně. Bohužel však postrádají smysl pro humor a úsměv na tváři je spíše děsivou grimasou, která předchází vaší smrti.
Delaque – informace jsou specialitou a cenným artiklem tohoto rodu, a proto mají Delaque u většiny ostatních pověst zrádců. Nikdo si nemůže být jist, co skrývají pod svými dlouhými kabáty, když jejich bojovníci vyráží na misi.
Goliath - ze samotných hranic s tmou a z nejnižších pater Úlu pochází rod Goliath. Život v těchto tvrdých podmínkách se podepsal i na jejich fyzické zdatnosti, houževnatosti a agresivitě. Bohužel tím utrpěla jejich pýcha, která vyvolává u některých jedinců pocit nepřemožitelnosti.
Obrázky doprovázející článek pocházejí z oficiálních materiálů firmy Games Workshop.
Běžná sekce:
Komentáře
Necromunda byla jedna z