Necromunda - představení a příběh


Planeta Necromunda je pokryta toxickým odpadem a z atmosféry se neustále snáší nebezpečný popílek. Lidé zde žijí v relativním bezpečí za adamantiovou bariérou známou jako Zeď. Za touto zdí bylo postaveno město zvané Úl (Hive).

Úl je starobylé, neuchopitelné a pro lidi z jiných světů především nepochopitelné město. Je to město gigantických rozměrů, plné protipólů, postavené vrstvu po vrstvě, táhnoucí se deset mil do výše atmosféry planety.

Logo Necromundy

Lid horních pater se zmítá v osidlech korupce a existuje zde pouze bohatství a ještě větší bohatství. Přes veškerý přepych a peníze je obyvatelstvo sužováno smrtícími paprsky slunečního záření. Horní patra jsou jen pro urozené a jejich rodiny z vládnoucích Dómů. Většina obyvatelstva města žije ve spodních patrech, kterým se říká Podúlí (Underhive).

Právě v tomto prostředí se ocitneme díky wargamingové hře Necromunda od společnosti Games Workshop, která byla uvedena na trh v roce 1995.

Ve hře Necromunda vystupuje šest nejmocnějších rodů Podúlí, pod jejichž správu spadají korporátní továrny vyrábějící zbraně, tajemné technologie a další vybavení. Převážná část výroby z těchto továren je vyvážena do celého Impéria a můžeme se s nimi proto setkat na různých bojištích světa Warhammeru 40.000

Právě proto jsou vývoz a velké zakázky pro rody důležité. Zakázky a odměny jsou natolik lukrativní, že se členové gangu nebojí pro blaho svého rodu překračovat hranice a sabotovat infrastrukturu nepřátel. Čím hlouběji se podaří proniknout do nepřátelského území, tím se zvyšuje riziko sabotáží samotných továren a dost možná dokonce i přerušení výroby, které může vyústit ve ztrátu kontraktu.

Balení hry

Znepřátelené gangy ale nejsou jediným nepřítelem! Za hranicí šera, v temnotě, se nalézá nekonečná síť jeskyní a zhroucených budov, které nabízejí útočiště mutantům a psancům vykázaných i z tak mizerného místa, kterým je Podúlí.

Úplný mír v Podúlí nezavládl už po několik desetiletí a pro většinu bojovníků jsou šarvátky spíše snahou o zviditelnění sebe sama než promyšleným plánem rodu. Často můžeme v pijáckých doupatech zaslechnout heroická vyprávění o neskutečných bojích, přičemž se tyto příběhy ve většině případů nedostanou dál než k prahu nálevny.

Pravdou je fakt, že otevřenou válku si nikdo z výše popsaných rodů, pod přísným dohledem imperiálních arbitrů, nemůže nedovolit a důležité mise se proto plánují dopředu a velice pečlivě. Odhalení znamená trest a to nemalý. Tím nejméně bolestným je ztráta území, naopak nejbolestivější bývá odebrání kontraktu ve prospěch jiného rodu.

 

Šest nejvlivnějších rodů Necromundy

Orlock - díky monopolu na výrobu industriálního vybavení v Podúlí se tento rod řadí mezi ty lépe vybavené.

Esher - mužskou část toho rodu tvoří imbecilové, a tak roli vůdců převzala silnější část rodu, ženy. V jejich pojetí nahrazuje sílu rychlost a důvtip a ostatním rodům to dávají jasně najevo.

Cawdor - poslušnost a přísné morální kodexy odlišují tento rod od ostatních. Každý bojovník skrývá svou tvář a najdou se mezi nimi takoví fanatici, kteří věří, že svými činy spasí Impérium.

Van Saar - ve svých pařátech svírá tento rod technologické výzkumy a většina tajných kontraktů míří právě sem. Výzkum zde hraje prim a není proto divu, že válečníci rodu nosí perfektně padnoucí obleky a umí ovládat ty nejsofistikovanější zbraně. Bohužel však postrádají smysl pro humor a úsměv na tváři je spíše děsivou grimasou, která předchází vaší smrti.

Delaque – informace jsou specialitou a cenným artiklem tohoto rodu, a proto mají Delaque u většiny ostatních pověst zrádců. Nikdo si nemůže být jist, co skrývají pod svými dlouhými kabáty, když jejich bojovníci vyráží na misi.

Gang Delague

Goliath - ze samotných hranic s tmou a z nejnižších pater Úlu pochází rod Goliath. Život v těchto tvrdých podmínkách se podepsal i na jejich fyzické zdatnosti, houževnatosti a agresivitě. Bohužel tím utrpěla jejich pýcha, která vyvolává u některých jedinců pocit nepřemožitelnosti.

 

Obrázky doprovázející článek pocházejí z oficiálních materiálů firmy Games Workshop.

Komentáře

Necromunda byla jedna z prvnich her, ktere jsem si koupil a ma tak pro mne sve neopomenutelne kouzlo (podobne jako Space Hulk, ktery jsem neporidil, ale uz radu let planuju udelat...), nicmene z hlediska herniho systemu je dost zastarala, resp. neohrabana (mozna je to rim, ze obecne nemam moc rad system warhammeru), ciste herne vzato je asi nejlepsi skirmish hra soucasnosti Infinity (ac i tam bych mel nemalo vyhrad)... Kdyz uz, tak fantasy varianta Necromundy, Mordheim je, rekl bych, o neco lepsi...